Przeczytaj uważnie ofertę biura podróży AURUS i wykonaj polecenia a-d.

TEKST :
Specjalna oferta biura podróży AURUS
Wycieczka szkolna do Poznania i okolice

Proponujemy :
-przejazd wygodnym autokarem
-zwiedzanie : Katedry Poznańskiej ,Ratusza, Starego Rynku,
Ogrodu Botanicznego, hali sportowo-widowiskowej Arena

W programie także wysłuchanie koncertu organowego w Farze i spacer po Wielkopolskim Parku Narodowym

Cena wycieczki niebywale atrakcyjna - 30 zł od osoby.
Dyrektor : Albert Sikorski


ZADANIA :::
a.znajdz ukryte w ogłoszeniu 15 pierwiastków chemicznych.
b.Wypisz znalezione symbole pierwiastków:
........................................
......................................

c.Uporządkuj wypisane symbole pierwiastków chemicznych wg. wzrostających mas atomowych.
.............................................
....................................

d. Podaj treść prawa okresowości (:.


KONIEC !!.


Proszę o szybką i dobrą odpowiedz ;]
Daje dużo punktów i z góy dziękuje ;]
PS. daje najelpszą :D

3

Odpowiedzi

2010-01-27T20:21:03+01:00
K, Po, li, al, au, si, Na, Zn, Ar, F

C) to nie wiedziałem

d) Prawo okresowości - Właściwości fizyczne i chemiczne pierwiastków uporządkowanych według wzrastającej liczby atomowej powtarzają się w sposób określony.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:32:16+01:00
Ja znalazłam 16, ale ok:D
a) złoto, polon, potas, rad, siarka, tlen, ruten, fosfor, fluor, argon, wolfram, sód, cer, dysproz, glin, krzem
b)Au, Po, K, Ra, S, O, Ru, P, F, Ar, W, Na, Ce, Dy, Al, Si
c)O, F, Na, Al, Si, P, S, K, Ar, Ru, Ce, Dy, W, Au, Po, Ra
d)właściwości pierwiastków są periodycznie zależne od ich mas atomowych.
Dzisiaj prawo okresowości brzmi:

pierwiastki chemiczne ułożone zgodnie ze wzrastająca liczbą atomową wykazują okresowe powtarzanie się właściwości
45 4 45
ja znalazłem 24
ja tak samo jak ty też mam 24
2010-01-27T20:53:26+01:00
Specjalna oferta biura podróży AURUS
Wycieczka szkolna do Poznania i okolice
Proponujemy :
-przejazd wygodnym autokarem
-zwiedzanie : Katedry Poznańskiej ,Ratusza, Starego Rynku,
Ogrodu Botanicznego, hali sportowo-widowiskowej Arena
W programie także wysłuchanie koncertu organowego w Farze i spacer po Wielkopolskim Parku Narodowym
Cena wycieczki niebywale atrakcyjna - 30 zł od osoby.
Dyrektor : Albert Sikorski

A,B) S-siarka 32u
U-uran 238u
F -fluor 19u
P -fosfor 31u
Au-złoto 197u
K -potas 39u
Po –polon 208u
Ra –rad 226u
O –tlen 16u
B –bor 11u
Pr -prazeodym 141u
Na –sód 23u
Ce –cer 140u
Al -glin 27u
Si –krzem 28u

C) B-11u
O-16u
F-19u
Na-23u
Al.-27u
Si-28u
P-31u
s-32u
k_39u
Ce-140u
Pr-141u
Au-197u
Po-208u
Ra-226u
U-238u
9 4 9