Odpowiedzi

2010-01-27T20:21:28+01:00
Oblicz wysokość trójkąta równobocznego o boku :
c) pierwiastek z 3
h=(a√3)/2
h=(√3*√3)/2=3/2
d) 4 pierwiastki z 6
h=(4√6*√3)/2=(4*3√2)/2=6√2

Oblicz pole trójkąta równobocznego o boku :
a)2 pierwiastek z 3 cm
P=(a*h)/2
h=(2√3*√3)/2=3
P=(2√3*3)/2=3√3 cm²
b) 5 pierwiastków z 2cm.
h=(5√2*√3)/2=(5√6)/2
P=[(5√6)/2 * 5√2]/2= [(25*2√3)/2]/2=(25√3)/2 cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:21:40+01:00
Zadanie 1.
h=(a√3)/2

c)a=√3
h=(√3*√3)/2=3/2

d)a=4√6
h=(4√6*√3)/2=(12√2)/2=6√2

Zadanie 2.
P=a²√3/4

a)a=2√3 cm
P=((2√3)²*√3)/4=(12√3)/4=3√3 cm²

b)a=5√2 cm
P=((5√2)²*√3)/4=(50√3)/4=(25√3)/2 cm²


3 5 3
2010-01-27T20:24:24+01:00
Mam nadzieję, że jesteś na etapie liczenia z gotowych wzorów, nie "na piechotę".

Oblicz wysokość trójkąta równobocznego o boku :

h={a√3}/2 (całość w klamerkach do licznika)

c) a = √3

h = {√3 * √3}/2 = 3/2 = 1,5

d) 4 √6

h={4 √6 * √3}/2 = {4√18}/2 = {4 * 9√2}/2 = {36√2}/2 = 18√2

Oblicz pole trójkąta równobocznego o boku :

P = {a²√3}/4

a)2 √3 cm

P = { (2 √3)² * √3}/4 = {4 * 3 * √3}/4 = {12√3}/4 = 3√3 [cm²]

b) 5 √2 cm.

P = { (5 √2)² * √3}/4 = {25 * 2 * √3}/4 = {50√3}/4 =
= 12,5 √3 [cm²]
1 3 1