Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T20:21:01+01:00
50*0,02=1g -masa rozpuszczonej substancji

50+50=100g -masa roztworu po dolaniu wody

1/100*100=1% -stężenie otrzymanego roztworu
6 2 6
2010-01-27T20:21:06+01:00
Cp = ms/mr

ms=Cp*mr
ms=2%*50g=1g

mr=50g+50g=100g

Cp=1g/100g=1%

Pozdrawiam :)
16 4 16
2010-01-27T20:31:14+01:00
Masa rostworu- mr
masa substancji- ms
stężenie procentowe- Cp
ms?
50g ---> 100%
x --->2%
ms=2*50g/100
ms=1g
mr?
mr=50g+50g
mr=100g
cp=ms/mr*100%
Cp= 1g/100g*100%
Cp=1%

odp. stężenie procentowe tego rostroru jest równe 1%



mam nadzieję, że pomogłem:)
3 3 3