1. Pole trójkąta równoramiennego jest równe 48 cm2, a podstawa ma dł. 12 cm. Oblicz obwód tego trójkąta.
2.Gdy wiał silny wiatr, drzewo o wys. 20m złamało się w ten sposób, że jego czubek dotknął ziemi w odl. 6m od pnia. Oblicz na jakiej wysokości zostało złamane drzewo.
3. Zwierciadło wody płynącej w kanale ma szerokość 2m, a największa głebokość wynosi 0,5 m. Oblicz średnicę kanału.

proszę o szybką odp.

3

Odpowiedzi

2010-01-27T20:24:28+01:00
1.
P(trójkąta)= a*h:2
a*h:2=48cm2
a*12cm:2=48cm2
6cm*a=48cm2 /:6
a=8cm

2010-01-27T20:25:13+01:00
2.

x- wysokość na której zostało złamane drzewo
20-x - powalony pień
6m- odległość czubka drzewa od pnia

twierdzenie pitagorasa:
x(kwadrat)+6kwadrat =(20-x)kwadrat
xkwadrat+36=400-40x+xkwadrat
36=400-40x
40x=364
x=9.1m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:34:28+01:00

...
P=1/2*a*h /mnożymy przez dwa
2P=a*h / dzielimy przez a
h=2P/a
h=96/12
h=8

Jeżeli mamy wyskość i POŁOWE podstawy z Pitagorasa możemy wyliczyć reszte
8do kwadratu + 6 do kwadratu=x do kwadratu
100=x do kwadratu
x=10 ramiano mają 10 cm
obw.=10+10+12=32cm



Drugie chyba tak:



x do kwadratu+6 do kwadratu =20-x do kwadratu
x do kwadratu+36=400-40x+x do kwadratu
36=400-40x
40x=364
x=9.1m


A trzecie romumiem tak : Z opisu wychdzodzi że kanała jest kołem, więc jeżeli ma głębokość 0,5 metra (promień) to średnica ma 1 m