Cel: Badamy działanie detergentów.
1. Na talerz nalej wodę.
2. Posyp ją zmielonym pieprzem.
3. kolejno:
a) palcami spróbuj odsunąć pieprz z części powierzchni wody.
b) zanurz palec w szamponie lub płynie do mycia naczyń i włóż do wody na talerzu
Opisz wynik obserwacji.
Wyjaśnij zachowanie się pieprzu w przypadku a) i b).

2

Odpowiedzi

2010-01-27T20:29:52+01:00
A) wkładając nie namydlony palec do wody z pieprzem to pieprz pozostanie w takiej postaci jakiej był a próbując go odsunąć palcem to tego nie damy rade zrobić bo wszystko się będzie przyczepiać nam do palca.
b) wkładając namydlony palec do wody z pieprzem to pieprz zrobi koło wokół naszego palca lecz nie tak blisko palca tylko dalej od palca co naj miej 2/3 cm.
45 4 45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:33:57+01:00
A) ziarenka pieprzu nie oddzielają się od siebie pomimo rozdzielania ich palcem
b) palec natłuszczony szamponem sprawia że robi się ostęp między ziarenkami a palcem do 3 cm
66 4 66