Odpowiedzi

2010-01-27T20:27:33+01:00
35,5- tyle ważyli,kiedy ważyli po równo
31,5- tyle ważyła wcześniej Ania
38,5- tyle ważył wcześniej Bogdan
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:29:03+01:00
X-waga Ani
y-waga Bogdana

x+y=70
x+4=y-3

x+y=70
x-y=-7
-------------
2x=63
x=31,5
-----------
31,5+y=70
y=38,5

spr.:
31,5+38,5=70
31,5+4=35,5
38,5-3=35,5

Odp. Ania waży 31,5, a Bogdan 38,5kg.
2010-01-27T20:32:38+01:00
Ania-x
bogdan-y

x+y=70 --> x=70-y
x+4=y-3 (podstawiamy wyliczony x)

70-y+4=y-3--> 2y=77--> y=38,5

x+38,5=70
x=31,5

rozwiązanie:
x=31,5
y=38,5