Antylopa może biec przez kilka minut z prędkością 95km/h. Pewną odległość pokonała z tą prędkością w ciągu 6 minut. następnie przebiegła jeszcze raz ten sam odcinek z prędkością 60 km/h.

a) ile km łącznie przebiegła antylopa??
b) w jakim czasie antylopa pokonała tę odległość ??

SZYBKO jak można :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:30:28+01:00
A)
95km/h
60 min = 95 km
6 min = 9,5 km

60 km/h
60 min - 60 km/h
1 min - 1 km/h
9,5 min - 9,5 km

łącznie :
9,5km*2=19 km
Odp : Antylopa przebiegla lacznie 19 km

b)
czas:
1.6 min
2.9,5 min
6 min + 9,5 min = 15,5 min
Odp : Antylopa pokonala ta odleglosc w 15, 5 min ;)
15 4 15
2010-01-27T20:49:59+01:00
No to wypisujemy dane
v1= 95km/h
t1=6min=0,1h
v2=60km/h
s1=s2 a) v=s/t//*t
s1= v1t1
s1= 95km/h *0,1h
s1=9,5km
s=s1+s2
s=9,5km+9,5km=19
Odp . Łaczna trasa wynosi 19 km


4 2 4