Odpowiedzi

2010-01-27T20:30:19+01:00
Średniowieczny rycerz był ubrany w zbroję: hełm, przyłbica, naramienniki, nagolenniki i kolczuga. Posługiwał się przeważnie mieczem choć na zawodach rycerskich także kopią. Jeździł na koniu. Do pomocy miał swojego osobistego giermka, który pomagał mu ubierać zbroję oraz wsiadać i zsiadać z konia.
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:31:50+01:00
Rycerz posiadał swojego giermka który sie u niego szkolił. Bogatsi rycerze mieli zbroje na cało ciało z licznymi ozdobami i pelerynami. Natomiast biedniejsi mieli na sobie zbroje lekkie najczęściej ze skóry. Rycerz mógł za swa waleczność otrzymać przywilej szlachecki. Kazdy rycerz miał tez prawo mieć dame własnego serca i ją wielbic. Uzbrojenie rycerzy też zależało od ich majętności np. bogatsi mieli pękne miecze kopie a piedniejsi topory i miecze własnoręcznie wyrobione które często i ch zawodziły.
I oczywiście każdy rycerz posiadał swój honor i godność której nie można było urazić, wprzeciwnym razie mogło dojść do pojedynku.

22 4 22
2010-01-27T22:32:25+01:00
Rycerz średniowieczny nosił hełm, kolczugę , zbroję płytową ale nie zawsze pełną, nagolenniki i napierśniki, dosiadał konia i walczył mieczem a na turniejach kopią. posiadał giermka który pomagał mu zakładać zbroję i dosiadać konia
10 3 10