Oślica niosła wino i uginając się pod jego ciężarem, skarżyła się mułowi, który jej towarzyszył. Muł rzekł:

- Czemu ty narzekasz, oślico ? Gdybym ja wziął jedną z twoich miar, to ładunek mój byłby dwa razy większy od twego, a gdybyś ty wzięła jedną z moich miar, to ja dźwigałbym tyle samo co ty.

" Ile ,miar niosła oślica , a ile muł ? "

3

Odpowiedzi

2010-01-27T20:32:19+01:00
X-liczba miar oślicy
y-liczba miar muła

y+1=2(x-1)
x+1=y-1

y+1=2x-2
x=y-2

y+1=2(y-2)-2
y+1=2y-4-2
y-2y=-4-2-1
-y=-7
y=7

x=7-2
x=5
2010-01-27T20:35:54+01:00
X - ilość miar które niósł wół
y - ilość miar które niosła oślica

x+ 1 = 2(y - 1)
x - 1 = y + 1
x+ 1 = 2y- 2
x= y+ 1 + 1
x + 1 = 2y - 2
x= y + 2
Równanie drugie wstawiasz do pierwszego
y + 2 + 1 = 2y - 2
y + 3 = 2y - 2
3 + 2 = 2y -y
5 = y
Z równania x = y+ 2
x= 5 + 2 = 7
Odp. Wół wiózł 7 miar a oślica 5.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:42:03+01:00
X-osiol
y-mul

y+1=2(x-1)
x+1=y-1

y+1=2x-2
x-y=-1-1

y-2x=-2-1
x-y=-2
(skreslasz y i - y)
-x-2x=-3-2
-x=-5
x=5

y+1=10-2
y+1=8
y=8-1
y=7