Odpowiedzi

2010-01-27T21:13:11+01:00
Państwo Franków stworzyły plemiona germańskie z siedzibami w dolnym Renie Część ... Od tej chwili miał początek podział na franków salickich i rypuarskich.
11 1 11
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T21:33:28+01:00
Frankowie byli jednym z plemion germańskich.Najwybitniejszym królem Franków był Karol Wielki z dynastii Karolingów. W 843 r nastąpił podział Państwa karolingów na trzy częsci . Przeprowadzenie reform Karol Wielki powierzał wybitnym uczonym,których ściagał na swój dwór z róznych Krajów ;)
Przyczyny rozpadu :
W kilkadziesiąt lat po śmierci Karola Wielkiego znaczenie tytułu cesarskiego zmalało. Powodem rozpadu państwa własnie między członkami dynastii Karolingów w 843 r trzej wnukowie Karola Wielkiego podzielili panstwo miedzy siebie ,podział jednak się nie utrwalił .
Brałam to z mojej ksiązki od historii ; )
Więc napewno jest dobrze ;D
49 4 49