Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T20:56:02+01:00
Kwas octowy
CH3COOH
masa czasteczkowa
mCH3COOH= 12u+1u *3 + 16u*2+1u=60


mC = 12u , mamy 2 wegle wiec 12*2=24u
60 - 100%
24u - x
60x=2400%/:60
x=40% - zawartosc wegla
mO =16u 2*16=32u
60-100%
32u-x
60x=3200%
x=53,3 - zawartosc tlenu

100-53,3-40=6,7%-zawartosc wodoru
1 5 1
2010-01-27T20:59:05+01:00
Kwas octowy CH3COOH

m CH3COOH=2*12u+4*1u+2*16u=60u -masa cząsteczkowa

24/60*100%=40% węgla

32/60 *100%=53,3% tlenu

4/60 *100%=6,7% wodoru
1 1 1
2010-01-27T20:59:28+01:00
Wzór kwasu octowego CH3C00H
SKŁAD %
M
CH3COOH= 12u*2+ 1u*2+16u*2 =24u+2u+32u= 58u


100%-58u
x%-24u

x= 100%*24 : 58~ 41,40% (jednostka unitów się skróci )

100%-58u
x%-32u

X=100%*32u:58u~ 55,17%

100%-96,57=3,43

skład % :

C~41,40
H~3,43
O~55,17

* "~ " w przybliżeniu



CH3COOH= 12u*2+ 1u*2+16u*2 =24u+2u+32u= 58u - Masa cząsteczkowa