Oblicz ile neutronow i protonow zawieraja jadra atomow o podanych ladunkach i liczbach masowych. ile elektronow ma atom kazdego z tych pierwiastkow chemicznych podaj nazwy tych pierwiastkow chemicznych

a) 38 elementarnych ładunkow dodatnich i liczba masowa 88
b) 51 elementarnych ladunkow dodatnich i liczba masowa 122
c) 82 elementarne ladunki dodatnie i liczba masowa 207
d) elementarne ladunki dodatnie i liczba masowa 48

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:24:28+01:00
A) l. protonów =38 l. neutronów=50 l. elektronów= 38 -stront
b) l.protonów= 51 l. neutronów= 71 l.elektornów= 51 -antymon
c)l. protonów= 82 l.neutronów= 125 l.elektornów= 82-ołów
d)?? podaj il ładunków el.
7 3 7
2010-01-27T21:28:23+01:00
A) 38 elektronów
38 protonów
50 neutronów
Sr - stront
b) 51 e.
51 p.
71 n.
Sb - antymon
c) 82 e.
82 p.
125 n.
Pb - ołów
d)22 e.
22 p.
16 n.
Ti - tytan
4 5 4
2010-01-27T21:31:39+01:00
A) p=38
e=38
m=88
n=50
Sr- stron

b) p=51
e=51
m=122
n=71
Sb- antymon

c) p=82
e=82
m=201
n=119
Hg- rtęć

1 5 1