Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:10:35+01:00

x - il. zadań rozwiązanych dobrze
y - il. zadań nierozwiązanych lub rozwiązanych źle

x+y=15
5x-2y=54

x=15-y
5(15-y)-2y=54

75-5y-2y=54
-7y=-21
y=3

x=15-3
x=12

x=12
y=3


Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo.
2010-01-27T21:14:24+01:00
15x5=70 pkt - maksymalna ilość pkt.
54 zdobył.

12x5=60 pkt.
15-12=3
3x(-2)=(-6)
60+(-6)=54 pkt.

Rozwiązał dobrze 12 zadań.
2010-01-27T21:23:15+01:00
X-zadania dobrze rozwiazane
y-zadania zle rozwiazane

x+y=15 /×2
5x-2y=54

2x+2y=30
5x-2y=54
dodajemy oba rownania do siebie
7x=84
x=12
odp: zadan dobrze rozwiazanych bylo 12