Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:23:53+01:00
Malarstwo ->
- tematyka : natura, zjawiska fantastyczne, patriotyzm, ruiny, cmentarze, chmury, mgły
- bogaty koloryt
- kontrastowy światłocień
- podkreślenie faktury płótna
- przedstawiciele : David de Friedrich, Goya, Turner, Delacroix, Wańkowicz

Rzeźba ->
- uwiecznianie na popiersiach bohaterów narodowych, ważnych postaci
2010-01-27T21:25:01+01:00
Cechy:
-patriotyzm
-powrót do przeszłosci
-fantastyka
-wytwornosc
Przedstawiciele:
-Jozef Brodowski
-Henryk Rodakowski
-Piotr Michalowski