Odpowiedzi

2010-01-27T21:30:08+01:00
Skoro przekątna podstawy (a√2) ma 6 √2 cm to bok kwadratu wynosi 6.

teraz potrzebna nam wysokosć graniastosłupa
6^2+h^2=8^2
h^2=64-36
h^2=28
h=2√7

Pole= 2*6*6+ 4*6*2√7=72+48√7 cm^2
2010-01-27T21:35:07+01:00
D=a√2
6√2=a√2
a=6-krawędź podstawy

b-krawędź boczna

Sciana boczna podzielona na 2 trójkąty prostokątne, stosujemy Pitagorasa.

6²+b²=8²
36+b²=64
b²=28
b= 2√7

Pp= 6²=36
Pśb=6×2√7=12√7
Pc=(2×36)+(4×12√7)
Pc=72cm²+48√7cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:38:06+01:00
A=√2/2d
a=6
D²=a²+h²
h²=64-36
h=√28=2√7
pc=2a²+4ah=72+48√7=24(3+2√7)