Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:42:34+01:00
X=początkowa waga ani
y=poczatkowa waga zosi

x-15%x=x-0,15x=0,85x= waga ani po operacji
y-15kg= waga zosi po operacji

x+3=y
0,85x=y-15
0,85x=x+3-15
0,85x-x=-12
-0,15x=-12
x=12:0,15
x=80kg

y=x+3=80+3=83kg
odp. przed operacja ania ważyła 80kg a zosia 83kg.
2010-01-27T21:48:39+01:00
Dane:
przed operacją:
p.Ania=x
p.Zofia=x+3
po operacji:
p.Ania=x-15%x=x-0,15x=0,85x
p.Zofia=x+3-15=x-12

p.Ania=p.Zofia
0,85x=x-12
0,85x-x=-12
-0,15x=-12 / :(-0,15)
x=80
waga przed operacją
p.Ania=80 kg
p.Zofia=80kg+3kg=83kg