Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T15:41:26+02:00
1h = 60 min = 3600s

1doba = 24 h = 1440 min = 86400s

kwadrans = 15/60 h = 1/4 h = 15 min = 900s

10s = 10/60 = 1/6 min = 10/3600= 1/360 h
2 3 2
2009-10-04T15:45:19+02:00
Zamien:
a) 1 godz. na minuty
1 godz = 60 min.

na sekundy
1 godz. = 3600 s

b) 1 dobę na godziny,
1 doba = 24 godz

na minuty
1 doba = 1 440 min

na sekundy
1 doba = 86 400 s

c) kwadrans na godziny
1 kwadrans = ¼ godz

na minuty
1 kwadrans = 15 min

na sekundy
1 kwadrans = 900 s

D) 10 sekund na minuty
10 s = ¹/₆ min

na godziny
10 s = ¹⁰/₃₆₀₀ godz = ¹/₃₆₀ godz
2 5 2