Odpowiedzi

2010-01-27T21:46:10+01:00
2x + 3y = 70
x + y = 29/ *3

2x + 3y = 70
3x + 3y = 87 /* (-1)

2x + 3y = 70
-3x - 3y = -87
----------------------- +
- x = -17 / * (-1)
x = 17

2 *17 + 3y = 70
3y = 36
y = 12

x= 17 17 pok. 2 osobowych
y=12 12 pok. 3 osob.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:47:27+01:00
X - ilość pokoi 2 osobowych
y - ilość pokoi 3 osobowych

x+y=29 /×(-2)
2x+3y= 70

-2x - 2y = -58
2x + 3y = 70

-2x i 2x się skracają i zostaje y=12

x+y=29
x+12=29
x=29-12
x=17

odp. W tym hoteliku jest 17 pokoi 2 osobowych i 12 pokoi 3 osobowych
2 4 2
2010-01-27T21:49:20+01:00
D - pokoje dwuosobowe
t- pokoje trzyosobowe

d + t = 29 | * (-2)
2d + 3t = 70
-2d - 2t = - 58
2d + 3t = 70
1t = 12 | :1
t = 12
d + 12 = 29
d = 17