Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T21:46:13+01:00
X-wiek studenta

x+10=2(x-4)
x+10=2x-8
x=18

Odp. Student ma 18 lat .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T21:46:48+01:00
Szukane :
x - liczba lat studenta

Rozw:
x + 10 = 2 ( x - 4 ) [ mnożymy nawias ]
x + 10 = 2x - 8 | +8, -x
10 + 8 = 2x - x
18 = x

Odp: Student ma 18 lat.
2010-01-27T21:47:35+01:00
X- teraz
x+10 -za 10 lat
x-4 -4 lata temu

Rozwiazanie
x+10=2*(x-4)
x+10=2x-8
-x=-18
x=18
student ma 18 lat
spr x+10=28
x-4=14
28/2=14
1 1 1