Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T23:22:48+01:00
Połączenie równoległe - napięcie na wszystkich rezystorach = U
I - natęzenie prądu = U/R z prawa Oma
pierwsze prawo Kirchhoffa
I = I1 + I2 + ...In
I = UR
I1 = U/R1
I2 = U/R2
In = U/In
stąd U/R = UR1 + U/R2 + ....U/Rn czyli 1/R = 1/R1 + 1/R2 + ...1/Rn
połączenie szeregowe
w połączeniu szeregowym na każdym oporniku występują spadki napięcia proporcjonalne do jego oporności to U1 = IR1 , U2 = IR2 , Un = IRn
zatem spadek napięcia w całum obwodzie zgodnie z drugim prawem Kirchhoffa
wynosi U = IR1 + IR2 + ...IRn = I( R1 + R2 + ...Rn)
stąd R = R1 + R2 + ..Rn

1 1 1
2010-01-27T23:37:19+01:00
Łączenie szeregowe oporników(rezystorów);
U=U1+U2;
I=I1=I2;
Z prawa Ohma:
IR=I1R1+I2R2,ponieważ,zachodzi powyższa zależność;I=I1=I2,
IR=IR1+IR2II(I),to;
R=R1+R2;
Łączenie równoległe:
-warunki:
I=I1+I2,prawo Ohma, U=U1=U2,
U/R=U1/R1+U2/R2IIU,to:
1/R=1/R1+1/R2.


1 1 1