Odpowiedzi

2010-01-28T12:06:29+01:00
Obraz przedstawia scenę, której opisu nie znajdziesceQuo vadis Domine? - Dokąd idziesz Panie?
to pytanie, które wg legendy uciekający z Rzymu apostoł św. Piotr postawił pojawiającemu się przed nim na Via Appia Chrystusowi. Piotra rozpoznajemy bez trudu po jego atrybucie w postaci kluczy u jego boku. To klucze do Królestwa Niebiestkiego. Autor przedstawił moment, w którym Chrystus odpowiada na to pytanie, palcem wskazuje dokąd idzie - do Rzymu, by zostać ponownie ukrzyżowanym. Piotr jest przerażony, obronny gest jego ciała wskazuje, że uczeń chciałby odsunąć od siebie kielich goryczy. Wiemy jednak, że po tym spotkaniu, nastąpi przemiana - uczeń przyjmie swój krzyż i złoży męczeńską ofiarę ze swojego życia. Piękny opis tej sceny znajdziemy w powieści H. Sienkiewicza "Quo vadis".
my w Nowym Testamencie.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T16:55:21+01:00
Obraz przedstawia scenę, której opisu nie znajdziesceQuo vadis Domine? - Dokąd idziesz Panie?
to pytanie, które wg legendy uciekający z Rzymu apostoł św. Piotr postawił pojawiającemu się przed nim na Via Appia Chrystusowi. Piotra rozpoznajemy bez trudu po jego atrybucie w postaci kluczy u jego boku. To klucze do Królestwa Niebiestkiego. Autor przedstawił moment, w którym Chrystus odpowiada na to pytanie, palcem wskazuje dokąd idzie - do Rzymu, by zostać ponownie ukrzyżowanym. Piotr jest przerażony, obronny gest jego ciała wskazuje, że uczeń chciałby odsunąć od siebie kielich goryczy. Wiemy jednak, że po tym spotkaniu, nastąpi przemiana - uczeń przyjmie swój krzyż i złoży męczeńską ofiarę ze swojego życia. Piękny opis tej sceny znajdziemy w powieści H. Sienkiewicza "Quo vadis".
my w Nowym Testamencie.