Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T21:53:27+01:00
A)4,2 +1/4 = 4.2+0,25=4.45
b)2,2-3/4= 2,2-0.75= 1,45
c)2/3 x 7.2 = 2/3 x 7 1/5 = 2/3 x 36/5= 72/15 = 4 12/15 = 4 4/5
3 4 3
2010-01-27T21:57:45+01:00
A) 4,2 +1/4

Zamieniamy 4,2 na ułamek zwykły: czyli 42/10

Mamy teraz: 42/10 + 1/4

Sprowadzamy do wspólnego mianownika ( dla liczb 10 i 4). Jest nim 20.

czyli mamy teraz: 84/20 + 5/20 = 89/20 = 4 całe i 9/20

b) 2,2 - 3/4

Robimy dokładnie tak samo jak w pierwszym punkcie tylko ze odejmujemy.

22/10 - 1/4
44/20 - 15/20 = 29/20 = 1 cała i 9/20

c) 2/3 x 7,2

2/3 x 72/10

teraz mamy mnożenie więc nie możemy sprowadzić do wspólnego mianownika tylko skracamy i zostaje nam: 24/5 = 4 całe i 4/5
1 5 1
2010-01-27T22:00:18+01:00

a) 4,2 + 1/4
b) 2,2 - 3/4
c) 2/3 x 7,2

wytłumaczenie dla ciebie
4,2 = 4 całe i 2 dziesiąte
w zapisie ułamkowym 4 i 2/10 lub 42/10 (bo 4x10 + 2 = 42)

Przy dodawaniu i odejmowaniu ułamków musimy sprowadzić wszystko do najniższego wspólnego mianownika
najniższy wspólny mianownik dla 10 i 4 to 20, bo 4x5=20 oraz 10x2=20
a)4 i 2/10 + 1/4 = 42/10 + 1/4 = 84/20 + 5/20 = 89/20 = 4 i 9/20
b)2,2 - 3/4 = 22/10 - 3/4 = 44/20 - 15/20 = 29/20 = 1 i 9/20

przy mnożeniu ułamków mnożymy górę przez górę, a dół przez dół (licznik przez licznik, a mianownik przez mianownik) możemy również skracać ułamki, by zmniejszyć liczby i łatwiej to liczyć ... skracamy tylko i wyłącznie na ukos (licznik z mianownikiem)
2/3 x 72/10 ... można więc skrócić 2 i 10 (podzielić przez 2) oraz 3 i 72 (podzielić przez 3)
c)2/3 x 72/10 = po skróceniu będzie 1/1 x 24/5 = 24/5 = 4 i 4/5

Pozdrawiam i proszę o naj ... mam nadzieję, że tłumaczenie się przyda
2 5 2