Prosze o pomoc , bd latwe ale niechce mi sie szukac ;p . robie naj .
tych najszybszych i poprawnych . ;))

a wiec ...

1.Z jakimi wydarzeniami wiążą się następujące osoby : gen. Jan Henrk Dąbrowski , Romuald Traugutt , książe Józef Poniatowski , gen. Józef Bem , gen, Józef Sowiński .

2.Dopasuj podane określenia : postęp w rolnictwie / stosowanie maszyn i nawozów sztucznych/ , rozwoj przemyslu przetworczego, duza emigracja lunoscie , rusyfikacja , budowa dróg i linii kolejowych , zacofanie gospodarcze , rozwój przemyslu wlokienniczego i osrodkow miejskich np.: Łodzi , Warszawy , podniesienie poziomu oswiaty, germanizacja , swobodny rozwoj nauki i polskiej kultry ,
do poszczegolnych zaborow : rosyjskiego , pruskiego i austryjackiego .

3.Wymien nazwiska polskich pisarzy , malarzy , kompozytorow i innych tworcow kultury dziaalajacych w XIX w na rzecz utrzymania polskiego jezyka i polskiej tozsamosci narodowej . Zapisz tytuly ich najwazniejszych dziel .

4.Jakie dzialania zmierzajace do odzyskania niepodleglosci i utrzymania polskosci podejmowali w XIX wieku polacy ? Krótko je opisz .

5.Przypomnij sobie tekst "Mazurka Dąbrowskiego " , jakie postacie historyczne w nim wystepuja , z jakimi wydarzeniami sa zwiazane ?


Napiszcie ile mozecie nie musi bys wszystko ale prosze o wszytsko ;**

2

Odpowiedzi

2010-01-28T11:20:30+01:00
Romuald traugutt-powstanie styczniowe
ksiaze poniatowski-bitwa pod raszynem
gen. dabrowski-utworzenie legionow polskich we wloszech
jozef bem-rewolucja na wegrzech, klęska pod ostroleka w czasie powstania listopadowego
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T11:28:32+01:00
1.gen.Józef Bem -powstanie listopadowe , niepodległość Węgier

Romuald Traugutt -Powstanie styczniowe

Jan Henryk Dąbrowski -powstanie kościuszkowskie

Józef Poniatowski - konstytucja 3 maja , wojna polsko-rosyjska

Józef Sowiński - powstanie listopadowe ( ale nie jestem pewna)

5. Dąbrowski , Bonaparte , Czarniecki,


Przykro mi ale więcej nie zrobię :(