Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T22:02:54+01:00
Kocham takie zadania. (;

najpierw obliczamy podstawę:
5²+a²=15²
25+a²=225
225-25=a²
a²=200
a=√200=√100*2=10√2

i teraz drugi trójkąt:
5²+a²=13²
25+a²=169
a²=144
a=√144
a=12

odejmujemy jedno od drugiego: 10√2-12

Zwracam uwagę, że w odpowiedzi powyżej jest błąd - dodane jest coś, co trzeba odjąć.
2010-01-27T22:10:18+01:00
Tu obliczaliśmy trójkąt ten większy 5 , 15 i x .
x- cała przyprostokątna

5^2 + x^2 = 15^2
25 + x^2 = 225
x^2 = 225 - 25
x^2 = 200 I √
x = √200
x = 10√2

teraz obliczamy mniejszy 13 ,5 i y
y - przyprostokątna
5^2 + y^2 = 13^2
25 + y^2 = 169
y^2 = 169 - 25
y^2 = 144 I √
y = 12

z = 12 - 10√2
czyli z = 10√2-12
Masz rozwiązane zadanie