Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T22:35:22+01:00
Mcz SO₃ = 32u +16u*3=80u

Mcz H₃PO₄ = 1u*3+31u+16u*4=98u

Mcz NaOH = 23u+16u+1u=40u

Mcz Al₂O₃ = 2*27u+3*16u=102u

Mcz C₄H₁₀ = 4*12u+10*1u=58u
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T22:36:57+01:00
MSO3 = mS + 3mO = 32u + 3*16u = 32u + 48u = 80u

mH3PO4 = 3mH + mP + 4mO = 3*1u + 31u + 4*16u = 3u + 31u + 64u = 98u

mNaOH = mNa + mO + mH = 23u + 16u + 1u = 40u

mAl2O3 = 2mAl + 3mO = 2*27u + 3*16u = 54u + 48u = 102u

mC4H10 = 4mC + 10mH = 4*12u + 10*1u = 48u + 10u = 58u
1 5 1
2010-01-27T22:43:07+01:00
Masę cząsteczkową podajemy w jednostce u.
mSO3=32u+3 *16 u=80u
m H3PO4=3 *1u+31u+4 *16u=98u
m NaOH=23u+16u+1u=40u
m Al2O3=2 *27u+3 *16u=102u
mC4H8=4 *12u+8 * 1u=56u