Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T15:49:51+02:00
Mnozysz na krzyz, czyli:

1* ( 7x + 1) = 5*( x + 3) = 7x + 1 = 5x + 15
teraz przenosisz na jedna strone wiadome na druga niewiadome, jak przenosisz na druga strone zmieniasz nak na przeciwny, wiec :

7x - 5x = -1 + 15
2 x = 14 / : 2 ( musisz obustronnie podzielic na 2 zeby wyszedl ci x)

x = 7
2009-10-04T15:53:27+02:00
1/x+3=5/7x+1
1(7x+1)=5(x+3)-pomnożyłam na krzyż
7x+1=5x+15
7x-5x=15-1
2x=14/2
x=7