Odpowiedzi

2010-01-27T22:41:35+01:00
X- cena kurtki przed obniżką
x-20%x=320
x-0,2x=320
0,8x=320/:0,8
x=400
Cena kurtki przed obniżką wynosiła 400 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T22:42:09+01:00
Cena po obniżce = 80% całej ceny
0,8x=320 / *10
8x = 3200 / :8
x = 400
2010-01-27T22:43:26+01:00
X - cena kurtki przed obniżką
skoro jej cenę (100%) zmniejszono o 20%, to znaczy, ż e zostało 80% ceny i to jest 320zł.
Czyli:
80%x=320
0,8x=320
x=320:0,8
x=3200:8
x=400

Odp. Kurtka przed obniżką kosztowała 400zł.