Prędkość marszowa słonia to 8km/h.We=ędrujące stado słoni pokonuje do 80 km dziennie
a)oblicz jaka jest pedkość marszowa człowieka jeśli maszeruje on 2 razy wolniej niz sloń
b) ile dni zajmuje słonom wędrówka do wodospadu odległego o 120km

(obliczenia mogą sie pojawić)

2

Odpowiedzi

2010-01-27T22:48:31+01:00
A) 1/2 * 8 km/h = 4 km/h

odp. Człowiek maszeruje z prędkością 4 km/h

b)

dwa dni - w dwa dni słonie przejdą aż 160 km (2 * 80 = 160)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T22:49:43+01:00
A) 8km/h:2=4km/h - prędkość marszowa człowieka
b) 120km/80km=1,5 - potrzebują 1,5 dnia na dojście do wodospadu

jesli mozesz daj naj ;D