Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-27T22:52:23+01:00
Liczba protonow i elektronow jest zawsze taka sama, wiec napsize ci tylko jedna licbe, ktora bedzie sie tyczyla obu wartosci
2He - 2
6C - 6
8O - 8
16S - 16
2010-01-27T22:56:19+01:00
Elektrony i Protony (ta sama ilość)

He = 2
C = 6
O = 8
S = 16

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-27T22:58:50+01:00
Hello, na wszelki wypadek masz też liczbę neutronów
(tak apropo, elektronów jest zawsze tyle samo co protonów ;)
He : 2 protony i 2 elektrony, 2 neutrony
C : 6 protonów i 6 elektronów, 6 neutronów
O : 8 protonów i 8 elektronów, 8 neutronów
S : 16 protonów i 16 elektronów, 16 neutronów
(wszystkie te dane odczytujesz z liczby atomowej w układzie okresowym. W przypadku liczby neutronów odejmujesz liczbę atomową od masy atomu.)
pozdrawiam :)