Odpowiedzi

2010-01-28T00:15:23+01:00
Epitet to przymiotnik lub rzeczownik określający dany przedmiot lub osobę np. BRZYDKIE kaczątko, wrota PIEKIEŁ

Uosobienie to nadanie przedmiotom, roślinom, zwierzętom cech ludzkich, ożywienie ich np. WSTAJE dzień, pies MÓWI

Rym to dopasowanie słów kończących wers taką samą końcówką np. zakochać się-rozszlochać się, spotkałem-uściskałem

Porównanie czyli porównanie jednej rzeczy lub osoby do innej na zasadzie podobieństwa np. piękny jak wiosenny dzień, biały jak kreda
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T00:26:05+01:00
Uosobienie-to nadawanie zwierzętom,przedmiotom itd. cech ludzkich np.dumny Kościół

rym-są to dwa wyrazy,które są zakończone ta sama końcówka lub podobnie brzmią np. zosia-samosia

epitety-są to przymiotniki określające rzeczownik np.czerwony kwiat

porównanie-jest to porównanie czegoś do czegoś np. wysoki jak brzoza

apostrofa-to bezpośredni zwrot do kogoś,najczęściej do bóstw np.,,Smutno mi Boże''

przenośnia-jest to znaczenie niedosłowne np.morze kwiatów

Proszę:)Wszystkich tu nie ma ale są to najbardziej znane środki stylistyczne.
15 4 15