Potrzebuję jak najszybciej, tylko układy równań, sama go rozwiążę:
1. Jaś ma 1400 zł w banknotach po 100 i 50 zł. Ile ma banknotów każdego rodzaju jeśli banknotów po 100 zł ma o 4 mniej niż po 50 zl?
2. Pewna liczba dwucyfrowa jest 21 razy większa od różnicy między cyfrą jej dziesiątek i jedności. Jeśli przestawić cyfry tej liczby i od nowo otrzymanej odjąć 12, to różnica ta będzie trzy razy większa od sumy cyfr nowo otrzymanej liczby. Znajdź tę liczbę.

2

Odpowiedzi

2010-01-28T00:54:15+01:00
1. x- banknoty 100zł
y- banknoty 50 zł
100x+50y=1400
x=y-4
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T00:56:25+01:00
Potrzebuję jak najszybciej, tylko układy równań, sama go rozwiążę:
1. Jaś ma 1400 zł w banknotach po 100 i 50 zł. Ile ma banknotów każdego rodzaju jeśli banknotów po 100 zł ma o 4 mniej niż po 50 zl?
2. Pewna liczba dwucyfrowa jest 21 razy większa od różnicy między cyfrą jej dziesiątek i jedności. Jeśli przestawić cyfry tej liczby i od nowo otrzymanej odjąć 12, to różnica ta będzie trzy razy większa od sumy cyfr nowo otrzymanej liczby. Znajdź tę liczbę.

1)
x - ilość banknotów 100 zł
y - ilość banknotów 50 zł

{ x*100 + y*50 = 1400
{ x + 4 = y

2)
x - cyfra jedności
y - cyfra dziesiątek

{ 10*y + x = 21*(y - x)
{ 10*x + y - 12 = 3*(x + y)
1 1 1