Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T11:38:11+01:00
Czasownik dokonany to taki , który mówi o tym , że przyszłość została skończona , czyli może mieć tylko czas przeszły , żaden inny .
Np. zrobiłem , posadziłem , ugotowałem , rozmnożyłam.
Natomiast czasownik niedokonany mówi o czynności , która ma miejsce , ale nie jest skończona .
Ten czasownik z kolei może być w czasie teraźniejszym i przyszłym , nie przeszłym .

. ; *
21 4 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T11:41:11+01:00
Czasowniki dokonane informują, że czynność została zakończona lub zostanie zakończona np. ugotowałem, zrobię, zatańczę.

Czasowniki niedokonane informują, że czynnośc była lub będzie wykonywana, ale nie informują o zakończeniu tej czynności, np. gotuję, robię, tańczę.
5 5 5
2010-01-28T12:08:52+01:00
Czasowniki dokonane wzkazują czynności ,które zostały zakończone bądż zakączą się w przyszłości, a niedokonane na czynności które trwały badż będą trwać ale nie zostały zakończone.

5 4 5