Polecenie 2 klasa.gimnazjum, , , ,
matematyka.

Polecenie brzmi ; ; ;
Pan Piotr wpłacił 2000zł do banku ''Fortuna'' , w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 19%, Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania?

3

Odpowiedzi

2010-01-28T11:39:26+01:00
2000zl-100%
xzł-6%

100x=12000
x=120zl - odsetki

120zl-100%
xzł-19%

100x=2280
x-22,8zl

120zl-22,8zł= 97,2 zł - stan odsetek, po odjęciu podatku

2000zł+97,2zł= 2097,2zł
Odp. stan konta po roku oszczedzania wyniesie 2097,2 zł , odsetki wyniosa 120zł, a po odjeciu podatku pozostanie z odsetek 97,2zł.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T11:40:02+01:00
Dane:
2000zl--na początku
Rozwiązanie: 2000zl * 6% + 2000zl = 2000zl * 6 / 100 + 2000zl = 2120zl--po roku -
2120zl - 2000zl = 120zl--odsetki
120zl * (100-19)% = 120zl * 81% = 120zl * 81 / 100 = 97,2zl--odsetki z odprowadzonym podatkiem
2000zl + 97,2zl = 2097,2zł-- stan konta po roku oszczędzania
Odp:Stan konta pana Piotra po roku oszczędzania będzie wynosił 2097,2zł
2010-01-28T14:39:54+01:00
2000zł × 0.06 =120 zł - odsetki
120zł × 0,19 = 22,8zł - podatek
odsetki - podatek
120 - 22,8 =97,2 zł
Po roku oszczędzania będzie to 2000zł + 120 (odsetki) - 22,8 (podatek) =2097,2 zł