Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:14:51+01:00
Próba to waga złota w produkcie podzielona przez wagę produnktu.
20 g - waga złota w drugim produkcie
y - waga drugiego produktu
20/y = 0,650 - próba drugiego produktu
20/y = 650/1000
20/y = 13/20
13y = 400 /:13 (wykonałam mnożenie po skosie poniewaz to jest proporcja)
y = 400/13

Mamy więc, że :
- zmieszano 40 gramów złota z 20 gramami złota przez co otrzymano stop mający 60 g złota
- cały stop waży 40 gramów złota + 400/13 gramów z którymi został stopiony

Dzieląc więc wagę złota w stopie przez wagę tego stopu, otrzymujesz:

60/(40 + 400/13) = 60/(520/13 + 400/13) = 60/(920/13) = 60 : 920/13 = 60 * 13/920 = 6 * 13/92 = 3 * 13/46 = 39/46 ~ 0,848
Otrzymany stop będzie próby mniej więcej 848.
1 5 1
2010-01-28T15:16:28+01:00
20 g - waga złota w drugim produkcie
y - waga drugiego produktu
20/y = 0,650 - próba drugiego produktu
20/y = 650/1000
20/y = 13/20
13y = 400 /:13
y = 400/13

60/(40 + 400/13) = 60/(520/13 + 400/13) = 60/(920/13) = 60 : 920/13 = 60 * 13/920 = 6 * 13/92 = 3 * 13/46 = 39/46 ~ 0,848
1 4 1