Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T11:57:30+01:00
Zastosowanie etanolu jest wszechstronne. Jest on bardzo dobrym rozpuszczalnikiem wielu substancji organicznych i nieorganicznych. Służy jako surowiec do syntezy sztucznego kauczuku. odwodniony etanol w mieszaninie z benzyną używany jako paliwo silnikowe. Odwodniony etanol stosowany jest do wyrobu spirytusu skażonego tzw. denaturatu. W przemyśle farmaceutycznym jest surowcem do produkcji różnych lekarstw.
Duże zastosowanie ma etanol w różnych dziedzinach przemysłu spożywczego. Stosowany jest do wyrobu napojów alkoholowych. przemysł cukierniczy używa etanol do wyrobu różnych cukierków, tortów itp. Alkohol etylowy jest również surowcem do produkcji octu spirytusowego.
2 3 2
2010-01-28T12:01:44+01:00
Etanol znalazł zasotosowanie w przemyśle sporzywczym jako alkohol (spirytus).
Otrzymywanie:

C6H12O6 ----->2 C2H5OH + 2 CO2

1 4 1
2010-01-28T12:01:50+01:00
-przemysł farmaceutyczny (leki)
-artykuły przemysłowe
-materiały wybuchowe
-przemysł kosmetyczny
-tworzywa sztuczne
-barwniki
-farby graficzne
-przemysł spożywczy (konserwacja żywności)
-przemysł samochodowy (składnik płynów hamulcowych i chłodniczych)

Etanol to produkt fermentacji alkoholowej
C6H12O6 = 2C2H5OH + 2CO2
ta reakcja zachodzi pod wpływem drożdży w temperaturze 34-37 stopni.. :)
2 2 2