Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T12:09:15+01:00
Dane:
d-przekątna ostrosłupa
d=a√2
6√2=a√2
a=6
a/2=3cm
Szukamy;
V-?
Rozwiązanie:
V=1/3*36*3
V=36cm³
Odp:Objętość tego ostrosłupa wynosi 36cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T12:17:57+01:00
D= 6√2
d=a√2
6√2=a√2 /÷√2
a = 6
Pp = a² =6² =36 cm²
½a =3
h=3 (tworzymy na rysunku kwadrat, którego jednym bokiem jest h drugim ½a. Zależności są spełnione dzięki kątom.)
V=Pph/3
V=36 cm³