NIERÓWNOŚĆ PIERWSZEGO STOPNIA Z JEDNĄ NIEWIADOMĄ.

3 zadania w załączniku,jedno do sprawdzenia i zrobienia jednego podpunktu tutaj:
a)-5x > 20 /×(-5)
25x<-100 /÷ 25
x<-4
b) -6x+5x>5
-1x>5 /×(-1)
x<-5
c) 4x-2(4x-5)>6
4x-8x-10>6
-4x-10>6 /+10
-4x<-16 /×(-1)
4x<-16
d) do zrobienia:
⅛x-1< x/3 + ¼

proszę o pomoc i z góry dziękuję.
50 pkt czeka.;)

3

Odpowiedzi

2010-01-28T12:25:03+01:00
Podpunkt c jest źle.. Ma być tak
-4x<-16/(-4)
x>4
i podpunkt d)
⅛x - 1 < x/3 + ¼/*24
24*⅛ - 24 < 24*x/3 + 24*¼
3-24< 8x + 6
-8x< 6 +24 -3
-8x < 27 / (-8)
x >- 3 ⅜

2010-01-28T12:43:28+01:00
-4x<-16/(-4)
x>4
i podpunkt d)
⅛x - 1 < x/3 + ¼/*24
24*⅛ - 24 < 24*x/3 + 24*¼
3-24< 8x + 6
-8x< 6 +24 -3
-8x < 27 / (-8)
x >- 3 ⅜
Najlepsza Odpowiedź!
  • Fao
  • Rozwiązujący
2010-01-28T12:52:45+01:00
C - błędne
c) 4x-2(4x-5)>6
4x-8x-10>6
-4x-10>6 /+10
-4x>16 /×(-4)
x <-4

d) do zrobienia:
⅛x-1< x/3 + ¼ /+1
⅛x < x/3 + 1¼ / ×8
x < 2⅔x + 10 / - 2⅔x
-1⅔x < 10 / × (-3/5)
x > -6

Zad. 11
x - cena pierwszego portretu
1,8x - cena drugiego portretu

Po obniżce:
0,75x - cena pierwszego
1,8x - 900 - cena drugiego
0,75x + 1,8x - 900 < 1,8x
0,75x < 900 - tak wystarczy!

Zadanie bez nr.
c) x - liczba dni
3 + 2,5 × 2 × x + x + 15× <180
3+ 5x + x + 15 <180
6x + 18 < 180 /-18
6x < 162
x < 27
Odp: 26 dni

d)
x - liczba miesięcy
40 + 6x < 33 + 8x
-2x < 7
x > 3,5
Odp. Po 4 miesiącach.

e)
x - punkty otrzymane za ostatni test

(25 + 36 + 28 + x )/4 > 30 / ×4
89 + x > 120
x> 31
Odp. Więcej niż 31

f) x - liczba kupionych kobiałek
8x > 12 + 10 + 6(x-2)
8x > 22 + 6x - 12
2x > 20
x > 20
Odp: 21

1 5 1