Wiedząc,że w organizmie dorosłego człowieka kraży ok. 5 dm³ krwi, a w 1mm³ krwi znajduje się ok. 4,5 mln erytrocytów, oblicz ile erytrocytów występuje w :
a)1dm³krwi-...................................................................................................................................

b)całym organizmie - ...................................................................................................................................................


+ OBLICZENIA


3

Odpowiedzi

2010-01-28T13:20:12+01:00
A)1dm³=1 000 000mm³

1mm³ ---- 4,5mln
1000000mm³ ---- x
__________________________

1*x=4 500 000 * 1 000 000
x= 4 500 000 000 000=4,5*10¹²=4,5 bilionów

b) 4 500 000 000 000*5=22 500 000 000 000=22,5*10¹²
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T13:20:40+01:00
1 (dm^3) = 1 000 000 mm^3
a) 1 mm^3 - 4.5mln
1 000 000 mm^3 - x
x=1 000 000 mm^3x4.5mln/1 mm^3=4500000mln erytrocytow
b)4500000mln x 5=22500000mln erytrocytow
2 5 2
2010-01-28T13:22:20+01:00
V=5dm³
ilość erytrocytów=4,5mln/mm³=4,5*10^6/mm³
ilość erytrocytów w 1 dm³ krwi
n1=4,5*10^6/mm³*1dm³=4,5*10^6/mm³*10^6mm³=4,5*10^12
ilość erytrocytów w całym organiżmie
n2=5n1=5*4,5*10^12=22,5*10^12
1 1 1