Odpowiedz na pytania:
1.Co łączy Europejczyków?
2.Co jest głównym zadaniem Unii Europejskiej?
3.Jakie uprawnienia posiadają obywatele państw Unii Europejskiej?
4.Co to są wspomnienia?
5.Jakie przedmioty nazywamy pamiątkami rodzinnymi?
6.Czym zajmuje się genealogia?
7.Jakie informacje można odczytać z drzewa genealogicznego?
8.Co to jest tradycja?
9.Co to jest patriotyzm?
10.Jak nazywa się najważniejszy dokument w Polsce?
11.Jakie zabytki można zobaczyć w Krakowie? Wymień przynajmniej trzy.

Z góry dziękuję!

2

Odpowiedzi

2010-01-28T13:36:50+01:00
1. Europa
2.Dobre rozporzadzenie na kontynęcie.
3.np. wolność słowa
4.to chwile spędzone z najblizszymi Ci osobabi
5. zdjęcia , wisiorki, pierscionki inaczej to co pozostawilo po sobie starsze pokolenie
6. powiązania rodzinne
7. np. kto był moim pradziadkiem
8.to utrzymanie tradycji np. takich jak robienie ryby po grecku lub na wigilje barszczu
9. gdzy jest rocznica to ide do kościola i jezeli sa jakies uroczystosci to chodze na nie
10. konstytucja moi drodzy
11.Kosciół Mariacki, Sukiennice , Wawel , starówka , liczne muzea w kamienicach
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T14:00:35+01:00
1. Mieszkańców Unii Europejskiej jednoczy wspólny i stabilny kanon wartości.
2. Głównym zadaniem Unii Europejskiej jest organizacja współpracy między krajami członkowskimi i między ich mieszkańcami.
3. Obywatelom Unii Europejskiej gwarantuje się czynne i bierne prawo wyborcze do Parlamentu Europejskiego oraz władz samorządowych.
4. Wspomnienia - są to zapamiętane i zarejestrowane w mózgu fragmenty jakiś zdarzeń, które miały miejsce e przeszłości. Wspomnienia mogą być negatywne lub pozytywne.
5. Pamiątkami rodzinnymi mogą być np. książki, biżuteria, a przede wszystkim albumy z zdjęciami.
6. Genealogia - to nauka zajmująca się badaniem więzi rodzinnych między ludźmi na bazie zachodzącego między nimi pokrewieństwami i powinowactwa.
7. Z drzewa genealogicznego można wykryć kto był w mojej rodzinie np. kto był moim prapradziadkiem.
8. Tradycja - przekazywana z pokolenia na pokolenie treści kultury (np. obyczaje), uznane przez zbiorowość za społecznie doniosłe dla jej współczesności i przeszłości.
9. Patriotyzm - postawa szacunku, umiłowania i oddania własnej ojczyźnie oraz chęć ponoszenia za nią ofiar. To wypełnianie obowiązków konstytucyjnych i obywatelskich.
10. Najważniejszy dokument w Polsce to Konstytucja.
11. Warto zobaczyć w Krakowie Barbakan, Bramę Floriańską, Rynek Główny, Kościół Mariacki, Ratusz, Wawel, Krakowskie Kopce i jeszcze wiele innych.

Pozdrawiam!
10 2 10