Basen kąpielowy o głębokości 3m, ma kształt prostopadłościanu, którego szerokość jest równa 12m, a długość-30m. Ile metrów kwadratowych kafelków należy kupić, aby wyłożyć dno i ściany boczne tego basenu. Dolicz 10% na ewentualne straty.

3

Odpowiedzi

2010-01-28T13:34:41+01:00
Pc=2*(12*3)+2*(30*3)+30*12=72+180+360=612m²
612-100
x-110
612*110=100x
67320:100=673,2m²
3 3 3
2010-01-28T13:35:52+01:00
Moim zdaniem powinno wyjść 1080m kwadratowych plus 108 złotych za straty.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T13:36:15+01:00
Dane
a = 12m
b = 30m
h = 3m

Pp = a * b = 12m * 30m = 360m2
Pb = 2 * a * h + 2 * b * h
Pb = 2 * 12m * 3m + 2 * 30m * 3m = 72m2 + 180m2 = 252m2
P = 252m2 + 360m2 = 612m2

10% z 612 = 6120 /100 = 61,2m2
612m2 + 61,2m2 = 673,2m2

Odp. Należy kupić 673,2m2 kafelek
4 4 4