Oblicz.
6,25 + ( -1/4)+(-3/5) + 0,75
4/7 +(-3/14) + 1/14
1/2 + (-3/4) + (-5/8)
5 2/3 + (-3 4/5) + 1/3 +(-1/5)
16 4/5 +(-4,8)+ 3 1/5 +(-4 1/5)

2. 0blicz.
2,2 + 12/7 + (-1.2) + (-1 5/7)
6 1/2 +(- 3,25) + (-1 3/4)+ 1
- 3,9 + 5/8 +(-0,1) +0,375
-(-(-3) +(-2)) + (-(-3))
-15 + (-4-(-(-7))-(-8)+(-11)
28 - 39 + (-14)-(-12)-81
37 +(-18)-(-(-48))+(-9)
Z góry dzięki. Bo na prawdę nie kumam matmy. xddd.

3

Odpowiedzi

2010-01-28T13:44:08+01:00
A) 6,15
b)8/14-3/14+1/14=6/14=3/7
c) -7/8
d) 15
e) 11

zad. 2
a) 0
b) 1/2
c) -2
d) 2
e) -29
f) -94
g) -38

powinno być dobrze ;)
1 5 1
2010-01-28T13:53:34+01:00
6,25 + ( -1/4)+(-3/5) + 0,75=6,25-0,25-0,6+0,75=6,15
4/7 +(-3/14) + 1/14=8/14-3/14+1/14=6/14=3/7
1/2 + (-3/4) + (-5/8)=4/8-6/8-5/8=-7/8
5 2/3 + (-3 4/5) + 1/3 +(-1/5)=85/15-57/15+5/15-3/15=30/15=2
16 4/5 +(-4,8)+ 3 1/5 +(-4 1/5)=16,8-4,8+3,2-4,2=11

2. 0blicz.
2,2 + 12/7 + (-1.2) + (-1 5/7)=22/10+12/7-12/10-12/7=154/70+120/70-84/70-120/70=70/70=1
6 1/2 +(- 3,25) + (-1 3/4)+ 1=6,5-3,25-1,75=1,5
- 3,9 + 5/8 +(-0,1) +0,375=-39/10+5/8-1/10+375/100=-3120/800+500/800-80/800+3000/800=300/800=3/8
-(-(-3) +(-2)) + (-(-3))=-(+3-2+3)=-3+2-3=-4
28 - 39 + (-14)-(-12)-81=28-39-14+12-81=-94
37 +(-18)-(-(-48))+(-9)=37-18-(48+9)=37-18-57=-38
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T13:56:02+01:00
Oblicz.
6,25 + ( -1/4)+(-3/5) + 0,75=6,25 -0,25-0,6+0,75=13,25 -0,85=12,4
4/7 +(-3/14) + 1/14= 8/14-3/14+1/14= 6/14=3/7
1/2 + (-3/4) + (-5/8)= 4/8 -6/8 -5/8= -7/8
5 2/3 + (-3 4/5) + 1/3 +(-1/5)= 5i10/15-3i12/15 +5/15-3/15=6-4=2
16 4/5 +(-4,8)+ 3 1/5 +(-4 1/5)=16,8-4,8+3,2-4,2= 20-9=11

2. 0blicz.
2,2 + 12/7 + (-1.2) + (-1 5/7)=2i2/10+12/7-1i2/10-15/7=1 +12/7-12/7=1
6 1/2 +(- 3,25) + (-1 3/4)+ 1=6,2-3,25-1,75+1=7,2-5=2,2
- 3,9 + 5/8 +(-0,1) +0,375= -3,9+0,625-0,1+0,375=-3,8 +1= -2,8
-(-(-3) +(-2)) + (-(-3))= -3 - 2+3= -2
-15 + (-4-(-(-7))-(-8)+(-11)=-15-4-7+8-11= -26 +8= -18
28 - 39 + (-14)-(-12)-81= 28 -39 -14 +12 -81= -134 +40=-94
37 +(-18)-(-(-48))+(-9)=37-18-48-9= 37-75= -38
4 5 4