Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T13:53:02+01:00
1. Dane:
średnica:80 cm
promień:40 cm=0,4m
okres:0,2 s

Szukane:
Prędkość=?

Wzór:
V=2*pi*promień/ okres

Rozwiązanie:
v=2*3,14*0,4m/0,2
V=2,512/0,2
V=12,56

Odp:prędkość samochodu wynosi 12,56m/s


2
Przykłady:
- ruch planet
- ruch płyty CD
- ruch bębna w pralce
- ruch krzesełka karuzeli
- ruch wskazówek zegara
- ruch wentyla w wentylatorze
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T13:54:01+01:00
1
r = 40 cm
O = 2πr = 251,2 cm
V = 251,2 cm / 0,2 s = 1256 cm/s = 12,56 m/s = 45,216 km/h
2
ruch planet, ruch wskazowek zegara ruch planet ruch płyty CD
3


1 5 1