Odpowiedzi

2010-01-28T14:00:48+01:00
Polski duchowny katolicki, biskup krakowski, męczennik, uznany przez Kościół katolicki za świętego. Jeden z katolickich patronów Polski, patron archidiecezji krakowskiej i diecezji sandomierskiej.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T14:03:41+01:00
Święty Stanisław, biskup i męczennik
główny patron Polski
Stanisław urodził się w Szczepanowie prawdopodobnie około 1030 r Święcenia kapłańskie otrzymał ok. roku 1060.św. Stanisław przedstawiany jest w stroju pontyfikalnym z pastorałem. Jego atrybutami są: miecz, palma męczeńska, u stóp wskrzeszony Piotrowina. Bywa ukazywany z orłem - godłem Polski.
8 4 8