A)Gołąb pocztowy potrafił lecieć z prędkością 90 km/h.Ile czasu może mu zająć dostarczenie przesyłki w trasie Warszawa-Gdańsk,która ma długość lini prostej ok. 270km?

b)Mucha potrafi latać z prędkością 12km/h,Jaką odległość może przelecieć w ciągu minuty?


Proszę o szybkie rozwiązanie

3

Odpowiedzi

2010-01-28T14:05:43+01:00
A)270km:90km/h=3 h
b) 12000m:60min=200m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T14:23:05+01:00
A)
dane:
v=90km/h
s= 270km
t=?


t=s÷v=270km÷90km/h= 3h

Odp: Drogę wynoszącą 270km przeleci w czasie 3h.

b)

12km/h=12×1000m/60min=12000m/60min= 200m/min
Odp: W ciągu 1min przeleci 200m.
1 1 1
2010-01-28T16:37:56+01:00
A) 3 godzin ,bo 270: 90 = 3

b) 200m
1 1 1