Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T14:11:43+01:00
Jeśli powietrze nie zawiera pary wodnej, temperatura spada o 1°C na każde 100 m wysokości

1894-1028= 869

869:100= 8,69

Odp brzmi. Temperatura powinna wynosić 8,31 stopnia celscjusza.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T14:14:47+01:00
No więc tak:
1894m n.p.m - 1025m n.p.m = 869 m
100m - 0,6°C
869m : 100m = 8,69
8,69 × 0,6°C = 5,214°C ≈ 5,2°C
17°C - 5,2°C = 11,8°C
Czemu . ? Ponieważ jeśli mamy 17 stopni Celcjusza , to jest ciepło , więc żeby było zimniej musimy iść w dół , bo zawsze na szczycie jest zimniej niż na dole.


` . ; &
2010-01-28T14:33:08+01:00
Giewont 1894m n.p.m.
Kuźnice 1025m n.p.m. 17°C

Temperatura spada wraz z wysokością 0,6°C na 100m .

1894m - 1025m = 869m
869m ÷ 100m = 8,69
8,69 × 0,6°C = 5,214°C
17°C - 5,214°C = 11,786°C ≈ 12°C

Odp: Temperatura na szczycie Giewontu będzie wynosiła 12°C.