Odpowiedzi

2010-01-28T14:21:40+01:00
Masa substancji - 20g
masa wody - 150g
masa roztworu 20g+150g=170g
stęzenie procentowe - x

100%-170g
x - 20g

x= 100%*20g : 170g= ok.11,8 %
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T14:24:02+01:00
Ms = 20g
m wody = 150g
mr = ?
Cp = ?

mr = ms + m wody
mr = 20g + 150g
mr = 170g

Cp = ms\mr*100%
Cp = 20g\170g*100%
Cp = około 11,7%

Odp: Stężenie procentowe roztworu wynosi około 11,7%. ;)
2010-01-28T14:25:47+01:00
Podaj stężenie procentowe roztworu , który sporządzono przez rozpuszczenie 20g cukru w 150g wody . Wykonaj odpowiednie obliczenia (wczesniej wypisz dane i szukane)


Dane:
masa roztworu(m.subst+ m.rozp.)-170g
m. rozp.-150g
m.subst-20g
szukane:
cp=??

cp=(20g*100%):170g=11,76%

zeby obliczyc stezenie procentowe musisz jedynie znac ten wzór
cp=(m.substancji*100%):m.roztworu
mam nadzieje ze udało mi sie pomóc pozdrawiam i zycze powodzenia