Z dwóch miast odległych o 140 km wyjechali jednocześnie na spotkanie dwaj rowerzyści, z których jeden jechał z prędkością 15 km na godzinę, a drugi z prędkością 20 km na godzinę. Po ilu godzinach jazdy spotkali się? Ile kilometrów przebył każdy z rowerzystów?

2

Odpowiedzi

2010-01-28T14:32:08+01:00
S=140km
s1=s-s2
s2=?
v1=15km/h
v2=20km/h

t1=t2

s1/v1 = s2/v2
s1/15 = s-s1/20
20s1/15 = 140-s1
20s1=2100 - 15s1
35s1 = 2100
s1 = 60
s2 = 140-60 = 80
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T14:33:09+01:00
S = 140 km
(15 km/h + 20 km/h) *t = 140 km
t = 140 km : [ 35 km /h] = 4 h
Odp. Rowerzyści spotkają się po 4 godzinach.
S1 = 15 km/h* 4 h = 60 km
S2 = 20 km/h * 4 h = 80 km
Odp.I Rowerzysta przejechał 60 km, a II 80 km.