Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T14:40:31+01:00
3NaOH + H₃PO₄→Na₃PO₄ + 3H₂O
xg --------12g
120g ------98g
x= 14,69g

M NaOH= 40 g/mol , więc 3M= 3×40g/mol = 120g/mol
M H₃PO₄=98g/mol


M- masa molowa
1 5 1
2010-01-28T14:45:20+01:00
3 NaOH + H3PO4 ----> Na3PO4 + 3H2O

M 3NaOH = 120g\mol
M H3PO4 = 98g\mol

x g 3NaOH ------- 12g H3PO4
120g 3NaOH ----- 98g H3PO4
x = około 14,7g

Odp: Potrzeba około 14,7g NaOH na zobojętnienie 12g H3PO4. ;)
1 5 1