Odpowiedzi

2010-01-28T14:43:54+01:00
R=a√3/6
R=2√3/3
a√3/6+4=a√3/3
a√3+24=2a√3
a√3=24
a=24/√3=8√3
a)h=a√3/2=8√3*√3/2=12
b)p=akw.√3/4=(8√3) kw.*√3/4=6√3
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T14:58:26+01:00
A -> bok trójkąta
r -> promień okręgu wpisanego w trójkąt
R -> promień okręgu opisanego na trójkącie
h -> wysokość trójkąta
P=? -> pole trójkąta

R=r+4
R=2/3h
r=1/3h
2/3h=1/3h+4 -> mnożymy obie strony razy 3
2h=h+12
h=12 [cm] -> wysokość trójkąta

P=1/2ah
h=(a√3)/2 => a=2h/√3=24/√3=8√3
P=(a²√3)/4=[(8√3)²√3]/4=(192√3)/4=48√3 [cm²] -> pole trójkąta
22 4 22