Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T16:41:42+02:00
- promieniotwórcze izotopy jodu stosuje się przy leczeniu chorób tarczycy
- w scyntygrafii (metoda uzyskiwania obrazu narządów) stosuje się promieniotwórcze gazy szlachetne, np. ksenon-133
- zastosowanie radioaktywnego 146C do datowaniu zabytków
- badanie mechanizmów złożonych reakcji organicznych
- prześwietlenia rentgenowskie
- tomografia komputerowa
- radioterapia, w szczególności w leczeniu czerniaka (raka skóry)
- zastosowanie w radiografii
- badanie wpływu leków na organizm ludzki
- promieniowanie żywności, by mogła być przechowywana dłużej
2009-10-04T17:32:00+02:00
Zastosowanie radioaktywnego 146 C do datowaniu zabytków
badanie mechanizmów złożonych reakcji organicznych
prześwietlenia rentgenowskie
tomografia komputerowa
radioterapia, w szczególności w leczeniu czerniaka (raka skóry)
zastosowanie w radiografii
badanie wpływu leków na organizm ludzki
promieniowanie żywności, by mogła być przechowywana dłużej